۱۳۹۱ آذر ۲۷, دوشنبه

چرا بعضی از زنان زودتر به گریه می افتند؟!

دفعه بعد که در هنگام تماشای یک فیلم حس کردید می خواهید گریه کنید، بدانید مقصر اصلی هورمون سروتونین در خون شماست!
دانشمندان معتقدند با کمک این کشف جدید می توان مشخص کرد که چرا بعضی از افراد سریعتر از دیگران در وضعیت احساسی قرار می گیرند.
" نیوساینتیست " در این باره نوشت تیم تحقیقاتی " فردریک وندروین " در مرکز پزشکی " اراسموس " در هلند، به ۲۵ داوطلب زن دارویی دادند که میزان سروتونین را به طور مختصر در بدن افزایش می داد؛ بعد از یک ساعت از آنها خواسته شد تا یک یا دو فیلم احساسی را تماشا کنند که در یکی از آنها قهرمان داستان در اثر سرطان می میرد و موضوع فیلم دیگر، در مورد خشونت خانوادگی بود.
در روز دوم هم یک فیلم احساسی دیگر به زنان نمایش داده شد، اما در این روز، دیگر دارویی به آنها داده نشد!
وندروین در این باره گفت:
این تحقیقات نشان داد زنانی که این دارو را مصرف کرده بودند واکنش احساسی کمتری از خود نشان می دادند! این بدان معناست که بالاتر بودن سروتونین در بدن زنان باعث می شود آنها کمتر گریه کنند!
" کریستوفر لاوری " محقق سروتونین در دانشگاه " بولدر " در کالیفرنیا در این باره گفت:
میزان اطلاعات ما در مورد عصب شناسی، نوروبیولوژی و ارتباط آن با گریه چندان زیاد نیست؛ این تحقیقات می تواند اطلاعات ما را در این مورد افزایش دهد.
تیم تحقیقاتی وندروین همچنین به دنبال فهمیدن این موضوع است که آیا تفاوتهای ژنتیکی در انسانها که باعث تولید مقادیر متفاوت سروتونین در بدن می شود، می تواند تاثیری در تمایل بیشتر انسانها برای گریه کردن داشته باشد!

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

جاوا اسكریپت

كد موزیك بی کلام

كد موزیك بی کلام