۱۳۹۱ آبان ۲, سه‌شنبه

برو خود را باش...


با آدم ضعیف تر از خودتان تا حالا پینگ پونگ بازی کرده اید؟
منظورم اینهایی هستند که تازه راکت به دست شده اند و چند ساعتی مربی داشته اند و تازه از استایل والیبال به تنیس روی میز آمده اند ( با راکت اسپک می زنند! )
خیلی عجیبه که اینها چون بد بازی می کنند، نمی توانید ببریدشان و اصلا هم مهارت شما مهم نیست! طرف عملا یک بازی دیگری می کند و توهم زده که پینگ پونگ دارد بازی می کند... من و تو هم عملا در این توهم وقتمان حرام می شود و اتفاق بدتر این که وقتی با یک آدم حسابی پای بازی می نشینی، می بینی مهارتت خیلی کم شده و طول می کشد تا به سطح بازی اصلی خودت برسی!

اینها را نوشتم تا حرف اصلیم را بگویم...
وقتی با یک آدم کم فهم معاشرت می کنی و یا آدمی که خودش را به نفهمی می زند، وقتی با یک آدم خاله زنک دم به دم می شوی، وقتی با آدم احمق دمخور می شوی که قضاوتهای عجیب و غریب و خرافی دارد و تحملش می کنی، وقتی با یک آدم روبرو می شوی که دغدغه هایش مسکن و رستوران و لباس برند و... می باشد، دیگر انتظار نداشته باش که از حرام شدن وقتت غصه بخوری... از درجا زدنت هم خجالت نمی کشی... از تجمع برنامه ای نصفه عمل شده و کارهای نیمه تمامت ککت هم نمی گزد... از نخواندن آخرین مقاله تخصصی رشته ات بهت بر نمی خورد... یا ندیدن فلان دانشمند و بلد نبودن مفاهیم بلند حافظ و مولوی و... دردت نمی آورد!!
به مردنت ادامه بده، یا مثل یک بزرگمرد از این وضعیت بیا بیرون و نگذار زنده به گور شوی و بشوی یک مرده متحرک...

" دکتر علیرضا شیری "

پانوشت: پرواز كن آنگونه كه می خواهی... وگرنه پروازت می دهند آنگونه كه می خواهند!

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

جاوا اسكریپت

كد موزیك بی کلام

كد موزیك بی کلام