۱۳۹۰ آبان ۲۶, پنجشنبه

حجاب این خانم مجری و ابهامات مربوطه...!


نمی دانم شما خانم شاقول را به یاد دارید یا نه؛ " ایران شاقول " مجری اخبار تلویزیون که همیشه با روسری در جلوی دوربین اخبار می گفت! محکم، متین و با وقار...
او تا همین اواخر هم حضور داشت که گویا بازنشسته شد و یا هر چیز دیگر که... نمی دانم!
دهه هفتاد و هشتاد، مجری ها خودی تر شدند – البته به جز جناب حیاتی که حق آب و گلش در رسانه ملی به قرینه معنوی، جای محاسن نشسته است – مجری های محجبه و با ظاهر استاندارد (!) در قاب تلویزیون بیشتر و بیشتر شدند و کسی هم مخالفت نکرد!!
گذشت و گذشت تا اینکه همین دو ‌سال پیش ابتدا اسم مجریان زن را از زیرنویس اخبار حذف کردند و بعد اسم کوچک آقایان را هم حتی!! حالا دلیلش چه بود نمی دانیم؛ شاید مثلا می خواستند از اینکه کسی با دیدن اسم مهناز و شهناز و یا اکبر و تقی در تلویزیون، اتفاقی برایش بیفتد، جلوگیری کنند یا... به هر حال معلوم نبود و بازهم کسی چیزی نگفت و مخالفتی نکرد!!
گذشت و گذشت تا اینکه سیستم تلویزیون دیجیتالی آمد و مردم داخل هم توانستند - اولین بار به طور قانونی و نه یواشکی – شبکه های برون مرزی را هم ببینند!
اما حالا یک سوال پیش آمده است! سوال هم که می دانید، نپرسیدن و ندانستن جوابش عیب است!
 

سوال خیلی ساده است؛ اگر شبکه های داخلی - با هر توجیه درست یا نادرست - این " لایف استایل " رسانه ای را برای خودشان انتخاب کردند، پس چرا شبکه هایی مثل " جام جم " و " پرس تی وی " و " العالم " و... در این بام مشترک هوای دیگری دارند؟!
آیا خارجی ها از ما محرم تر هستند؟!
آیا ایرانیان خارج کشور چشم پاک تر هستند؟!
اشکالی ندارد خارجی ها و ایرانیان مقیم خارج اسم کوچک بانوان و آقایان مجری رسانه ملی را بدانند؟!
قضیه چیست؟!
به قول بچه های واحد مرکزی خبر در دهه شصت:
چه کسی پاسخگوست؟!!

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

جاوا اسكریپت

كد موزیك بی کلام

كد موزیك بی کلام