۱۳۹۰ آذر ۲, چهارشنبه

برهنگی دختر وبلاگنویس و ظرفیت پایین اجتماعی خاورمیانه!!

در چند روز اخیر و پیرو برهنه شدن یک دختر وبلاگ نویس مصری در اینترنت که با قراردادن عکسهای برهنه خودش در وبلاگش انجام شد موجی از رفتارهای سطح پایین اجتماعی در همه خاورمیانه و از جمله کاربران اینترنتی کشور ما رخ داد! رفتاهایی که نشان از نوعی لمپنیسم ریشه دار در کشورهای خاورمیانه که اتفاقا مزین به دین مبین اسلام هم هستند، داشت! رفتارهایی که نشان می دهد جوامع خاورمیانه چقدر در سطوح مختلف در عدم توسعه یافتگی گیر افتاده اند که برهنه شدن یک دختر وبلاگ نویس اینقدر برایشان رخداد مهمی است!
برخی طبق معمول کینه های خود را باز کردند و آن را تغییر رفتار یک دختر مسلمان مصری که اکنون بعد از رهایی از بند اسلام به آزادی خود رسیده است ارزیابی کردند! اما اینها نگفتند که مثلا در دوران " مبارک " مگر مصر مرکز فساد و فحشای جوامع عربی و کانون فساد سازمان یافته نبود؟!
نکته بعدی اینکه گذشته این دختر نشان داده است که اصلا اهل این افکار مذهبی نبوده و به قول خودش کلا از ابتدا خدا ناباور بوده است!!
عده ای دیگر، از این حرکت استقبال کردند و آن را نشانه رشد جامعه مصر دانستند؛ حال آنکه کجای یک جامعه با این حرکت اصلاح می شود، جای بحث دارد!!
قصد ندارم رفتار این وبلاگ نویس را تحلیل کنم؛ تنها قصد نگارنده بر تحلیل رفتار میلیونها انسان آنلاین در خاورمیانه است!
این فرد به خواست خودش عکسهای خودش را به نشانه اعتراض به وضعیت اجتماعی مصر منتشر کرده است که اگر چه شیوه وی به غایت احمقانه و سمبل ارتباط دادن بی ربط ترین موضوعات به یکدیگر صرفا با هدف جلب توجه عامه است، اما از این نظر که چنین تفکری داشته است مورد شماتت نیست؛ ضمن اینکه این دختر مصری (علیاء ماجده المهدی) فقط 20 سال دارد و بعید است که یک فرد در چنین سنی در اوج پختگی فکری باشد و بدون شک این حرکت او بدون در نظر گرفتن جوانب و صرفا از روی تصمیمات احساسی (همان فردین بازی خودمان!) صورت گرفته است!
اگر کمی در موتورهای جستجو در این مورد جستجو کنید و نظرات افراد مختلف را بخوانید به خوبی می بینید که چرا جوامع خاورمیانه واقعا لیاقتشان همین است که هست!! جوامعی که سطوح روشنفکرشان چنین باشند باید هم به این دردها و اوضاع دچار باشند!
با دیدن این رخدادها یک چیز بیشتر در ذهن من تثبیت شد که هم افراد و هم جوامع همانی می شوند که فکر می کنند! نه شکست اتفاقی است و نه موفقیت و توسعه...
صد البته خاورمیانه در دنیای مسخره ای گرفتار شده است! دنیایی که فقط از تجدد، برهنگی و اعتراض را یاد گرفته است! دنیایی که همان سنتی و تندرو با لعابی از تکنولوژیهای نو است که هیچکدام هم اتفاقا محصول خود خاورمیانه نیست...
واقعا بی دلیل نیست که می گویند خاورمیانه لایق همان شترسواری است! شترسواری، آن هم در حالیکه با فناوری G3 به اینترنت وصل هستند...!!!

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

جاوا اسكریپت

كد موزیك بی کلام

كد موزیك بی کلام