۱۳۹۰ آبان ۱۰, سه‌شنبه

چگونه بفهميم شخصی به حرفهای ما گوش می دهد؟!

دانشمندان كشف كرده اند كه پلک زدن می تواند به عنوان يک نشانه در مورد بی توجهی ديگران به ما در هنگام صحبت كردن مورد استفاده قرار گيرد!
دانشمندان اذعان دارند که شما با توجه به تعداد پلک زدن يک شخص می توانيد متوجه شويد كه آيا او به سخنان شما گوش می دهد يا اينكه در حال فكركردن به موضوع ديگری است!
تحقيقات نشان می دهد بستن چشمها بيش از حد معمول نشانه آن است كه فرد در حال فكركردن به چيز ديگری است و توجهی به شما ندارد!
" دكتر دنيل اسميلک " عصب شناس از دانشگاه واترلوی كانادا كه اين تحقيقات را انجام داده است، در اين باره گفت:
ما معتقديم زمانی كه شما مشغول فكركردن راجع به موضوعی می شويد، بطور ناخودآگاه ورودی اطلاعات را تنظيم می كنید، بنابراين سعی می كنيد با افزايش سرعت بستن چشمانتان اطلاعات كمتری را به سمت مغز خود سرازير كنيد!
اين تحقيقات با هدف شناسايی مغز انسان انجام شده است!
برای تست كردن اين نظريه، از 15 داوطلب خواسته شد يک كتاب را از روی صفحه نمايش كامپيوتر بخوانند و در همان لحظه، يک سنسور حركات چشم آنها را زير نظر گرفت؛ اين كامپيوترها در فاصله های زمانی متفاوت بوق می زدند و در اين هنگام دانشمندان ميزان تمركز هر فرد را روی خواندن، چک می كردند!
دانشمندان متوجه شدند افرادی كه در حال فكركردن به موضوع ديگری هستند نسبت به افرادی كه تمركز روی كار خودشان دارند، بيشتر پلک می زنند!
اين تحقيقات در نشريه علوم روانشناسی نیویورک به چاپ رسيده است...

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

جاوا اسكریپت

كد موزیك بی کلام

كد موزیك بی کلام