۱۳۹۰ آبان ۲۱, شنبه

فارسی 1 چه می گوید؟!


با آغاز به کار شبکه فارسی زبان فارسی 1 (Farsi1) در مرداد 1388 موج جدیدی از تهاجم فرهنگی ایران را فرا گرفت که به راحتی می توانست افراد خانواده را از کا روزمره باز داشته و یا حتی مرد خانه را به بهانه ی تماشای سریال " ویکتوریا " زودتر به خانه بکشاند!
با کنار گذاشتن صاحب این شبکه و دیدگاه هایش و هدفش از راه اندازی این شبکه، آنچه حائز اهمیت است محتوای سریال های این شبکه می باشد!
آنچه که آشکارا در تمامی فیلم های این شبکه مشهود می باشد، روابط نامشروع و بی بند و باری و خشونت است و در تمامی فیلم هایی که تا کنون پخش شده (و پس از این نیز پخش خواهد شد) بر رابطه زن و مرد متاهل با زن و مرد دیگری، اشکال وارد نیست و این مساله جزیی از عرف جامعه آنها محسوب می شود!!
اساس (Base) سریال های این شبکه که عمده ی آنها کره ای، کلمبیایی و آمریکایی هستند، بر بی دینی، روابط آزاد جنسی، خیانت، شرابخواری و سقط جنین استوار است!
این شبکه عملا با هدف نابود سازی بنیان خانواده راه اندازی شده و در این راستا از هیچ ابزاری فروگذار نمی کند! هر چند بیان می شود که فیلم ها سانسور شده است و به پشتوانه ی همین حرف، اعضای خانواده در کنار هم و در هر سنی بیننده ی آن هستند، اما جدا از نحوه ی پوشش، مضمون حرفها و نوع حرکات و نشان دادن ارتباط تا مرحله ای خاص، باعث می شود مخاطبین و بخصوص کودکان و نوجوانان گرفتار خیال پردازی ذهنی جنسی شوند که آثار بسیار مخربی دارد...!
در چنین حالتی فرد عملا با نامحرم ارتباط ندارد، اما انرژی وی پیش از هیجان، تخلیه شده و دز بالاتری از هیجان شکل می گیرد و به تدریج انرژی تخلیه و هیجان افزایش می یابد تا در نهایت غیر قابل کنترل شده و طغیان می کند! و در اینجاست که عشق جای خود را به خیانت، بنیان خانواده جای خود را به روابط آزاد جنسی و تعهد مداری جای خود را به بی تعهدی و بی بند و باری می دهد!

اکنون به دو سریال اخیر فارسی 1 می پردازیم؛

1 - در جستجوی پدر سریالی کلمبیایی است که اوج روابط نامشروع را به نمایش گذاشته است، اما چنان مخاطب را سرگرم یافتن پاسخی به این سوال که " پدر من کیست؟! " کرده است که از مخاطرات آن غافل مانده اند! تمامی خانواده های این فیلم از روابط نامشروع بوجود آمده اند و این خود بزرگترین پارادوکس داستان است!!
خانواده (!)، روابط آزاد جنسی (!)؛ اگر خانواده اند، روابط نامشروع چرا؟! و اگر روابط آزاد جنسی دارند پس تشکیل خانواده چرا؟!
نکته همین جاست! زیرا این فیلم به بیننده القاء می کند که اصلا نگران روابط آزاد جنسی نباشد و لزومی ندارد خود را در قید و بند خانواده محصور کند!! در ضمن اگر در این میان به بارداری برخوردید دو راه حل پیش روی شماست... اول، سقط جنین و دوم، تشکیل خانواده (صوری) و باز روابط آزاد و باز...!
جالبترین بخش این سریال آن است که احدی از ارتباط جنسی با دیگری ابایی ندارد و پیامی را به مخاطب القاء می کنند؛ مانند این که حتما باید پیش از ازدواج رابطه جنسی را تجربه کرده باشید، در غیر اینصورت با مشکلی اساسی مواجه خواهید شد! پیام هایی در تضاد با فرهنگ عرفی و ایرانی ما...
در جایی از فیلم، دختری پانزده ساله که توسط دوست پسرش مورد ... قرار گرفته است، که با مادرش زندگی می کند و آرزو دارد پدرش زنده بود و از وی حمایت می کرد، ناگهان مادر واقعی اش پیدا شده و فاش می کند که مردی که مرده، پدر واقعی او نبوده و وی حاصل رابطه نامشروع با مرد دیگری است و از سوی دیگر حکایت زندگی صاحب کافه ای را حکایت می کند که در گذشته ثروتمند بوده و زن و سه فرزند داشته و در دوران جوانی با دختری هجده ساله رابطه برقرار کرده و زمانی که این جریان فاش می شود از سوی خانواده اش طرد شده و به مشروبات الکلی روی می آورد و سپس با زنی که یک پسر دارد رابطه برقرار می کند و...
در واقع این فیلم سراسر فحشا و خیانت است که پیکان هایی شده و به کانون خانواده های ایرانی اصابت می کنند تا آن را مثله کنند...!

2 - سفری دیگر؛ این فیلم که در واقع " فرصتی دیگر " نام دارد، محصول آمریکا می باشد؛ البته بهتر بود اسم آن را " یک مرد و هزار زن " می گذاشتند، زیرا در پس خیانت هایی که در این فیلم زنها به مردهایشان می کنند، همگی با یک مرد (نقش اول داستان، سالوادور" Salvador ") ارتباط و رابطه ی جنسی دارند!!
از دختر 21 ساله تا پیرزنی 68 ساله، همگی مجذوب این مرد هستند و ایجاد رابطه جنسی با وی را نوعی برد می دانند؛ تا جایی که یکی از این زنها که با همدستی یک مرد، همسر مسن و ثروتمند خود را به قتل رسانده و با هم ازدواج کرده بودند اینک قصد دارد به خاطر " سالوادور " همسر دومش را نیز به قتل برساند!
در این فیلم به روح و آخرت اعتقادی ندارند و رویت بدن عریان زن برای پسران نوجوان نوعی آگاهی و آشنایی و مفید محسوب می شود و پدر روحانی داستان به کتاب آسمانی اعتقادی ندارد و از طریق قتل با داروهای تدریجی به راحتی می توان از شر همسر اول خلاص شده و به سراغ مرد دیگری رفت!!
مشاهده می کنید که باز هم خیانت و روابط نامشروع، سر تا سر این سریال را نیز در بر گرفته است...

پاورقی:
اینها فقط دو نمونه از سریال های این شبکه است در حالیکه فیلم های دیگری مانند " ویکتوریا "، " خواهر دوست داشتنی من "، " همسایه ها "، " همسر من بی نظیر است " و... که از این شبکه پخش شده اند همگی در روابط آزاد جنسی، ریشه کن کردن بنیان خانواده، سقط جنین و خشونت مشترکند و افکار بینندگان همچون کیسه بوکسی مورد هجوم مشتهای پیامهای منفی پی در پی این فیلم ها قرار گرفته است!

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

جاوا اسكریپت

كد موزیك بی کلام

كد موزیك بی کلام