۱۳۹۰ مهر ۱۴, پنجشنبه

اقتصاد گاوی...!

اقتصاد مرسوم:
دو تا گاو ماده دارید... یكیش رو می فروشید و یه گاو نر می خرید! به تعداد گاوهای گله ی شما افزوده میشه و اقتصاد رشد می كنه، پول براتون همینطور سرازیر میشه و می تونید به بازنشستگی و استراحت بپردازید...

اقتصاد هندی:
دو تا گاو ماده دارید... اونها رو می پرستید و عبادت می كنید!

اقتصاد پاكستانی:
هیچ گاوی ندارید... ادعا می كنید كه گاوهای هندی مال شما هستند! از آمریكا طلب كمک مالی می كنید... از چین طلب كمک نظامی می كنید... از انگلیس هواپیماهای جنگی... از ایتالیا توپ و تانک... از آلمان تكنولوژی... از فرانسه زیردریایی... از سوییس وام بانكی... از روسیه دارو... و از ژاپن تجهیزات...! با تمام این امكانات گاوها رو می خرید و بعد ادعا می كنید كه توسط جهان مورد استثمار قرار گرفتید...!

اقتصاد آمریكایی:
دو تا گاو ماده دارید... یكیش رو می فروشید و دومی رو تحت فشار مجبور می كنید كه به اندازه ی ۴ تا گاو شیر تولید كنه... وقتی گاوتون افتاد و مرد، اظهار تعجب و شگفتی می كنید، تقصیر رو گردن یه كشور گاودار می اندازید و بعد طبیعتا اون كشور یه خطر بزرگ برای بشریت به حساب میاد... یه جنگ برای نجات جهان به راه می اندازید و گاوها رو به چنگ میارید...!

اقتصاد فرانسوی:
دو تا گاو ماده دارید... دست به اعتصاب می زنید، چون می خواهید سه تا گاو داشته باشید...!

اقتصاد آلمانی:
دو تا گاو ماده دارید... اونها رو تحت مهندسی ژنتیک قرار می دهید... بعد گاوهاتون ۱۰۰ سال عمر می كنند و ماهی یه وعده غذا می خورند و خودشون شیرشون رو می دوشند...!

اقتصاد انگلیسی:
دو تا گاو ماده دارید... كه هر دو تاشون گاو دیوونه هستند (جنون گاوی دارند...!)

اقتصاد ایتالیایی:
دو تا گاو ماده دارید... نمی دونید كه اونها كجا هستند! پس بیخیال می شوید و می روید سراغ ناهار و شراب و استراحتتون...!

اقتصاد سوییسی:
۵۰۰۰ تا گاو ماده دارید... هیچكدومشون مال خودتون نیستند! از كشورهای دیگه پول می گیرید كه دارید گاوهاشون رو نگه می دارید...!

اقتصاد ژاپنی:
دو تا گاو ماده دارید... اونها رو از نو طراحی ژنتیكی می كنید! هیكل گاوهاتون یک دهم اندازه ی طبیعی میشه و ۲۰ برابر معمول هم شیر تولید می كنند! بعد شونصد تا كارتون و عكس برگردون و آدامس با شخصیت گاوهاتون با چشمهای درشت می سازید و اسمش رو می گذارید Cowkemon و توی تمام جهان پخش می كنید و می فروشید...!

اقتصاد روسی:
دو تا گاو ماده دارید... اونها رو می شمرید و متوجه می شوید كه ۵ تا گاو دارید! اونها رو دوباره می شمرید و می فهمید كه ۴۲ تا گاو دارید! اونها رو دوباره می شمرید و متوجه می شوید كه ۱۷ تا گاو دارید! یه بطری ودكای دیگه باز می كنید و به خوردن و شمردن ادامه می دهید...!

اقتصاد چینی:
دو تا گاو ماده دارید... ۳۰۰ نفر آدم دارید كه گاوها رو می دوشند! بعد ادعا می كنید كه سیستم استخدامی و شغلی كاملی دارید و تولیدات گاویتون در سطح بالایی قرار داره و هر كس رو هم كه آمار واقعی رو بیان كنه بازداشت می كنید...!

اقتصاد ایرانی:
دو تا گاو ماده دارید... كه هر دوتاشون ازباباتون به ارث رسیده! یكیش رو دولت بابت عوارض و مالیات و خمس و ذكات و سهم صداو سیما و کمیته امداد و دفتر ریاست جمهوری و کمک به لبنان و حساب 100 امام و آزادی بیت المقدس و بازسازی غزه و سهم بنیاد های مختلف و غیره ضبط می كند... دومی رو هم قربونی می كنید و نذر قبولی توی دانشگاه و ازدواج موفق و شغل خوب و بدن سالم و عقل درست و حسابی و... می كنید و اقتصاد كماكان فلج می ماند...!!!

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

جاوا اسكریپت

كد موزیك بی کلام

كد موزیك بی کلام