۱۳۹۰ شهریور ۲۴, پنجشنبه

چرا گوش دادن به مکالمه تلفن همراه دیگران آزاردهنده است؟!

دانشمندان با انجام تحقیقاتی، به دلیل آزاردهنده بودن مکالمات تلفن همراه دیگران پی بردند.
محققان متوجه شدند زمانی که شما به مکالمه یک نفر با موبایل گوش می دهید، فقط نیمی از حرفهای آنها را می شنوید و به همین دلیل مغز باید تلاش بیشتری برای فهمیدن صبحتهای آنها کند!
دانشمندان دانشگاه " کرنل " در نیویورک متوجه شدند انسانها با گوش دادن به مکالمه یک نفر با موبایل نمی توانند پیش بینی کنند که فرد چه چیزی خواهد گفت؛ چرا که آنها آخرین صحبتهای طرف مقابل را نشنیده اند!
بنابراین مغز آنها باید دو برابر حد معمول کار کند تا محتوای کامل این مکالمه را متوجه شده و فضاهای خالی در مکالمه را پر کند!
این تحقیقات که در نشریه علوم روانشناسی به چاپ رسیده است نشان می دهد که چرا زمانی که فردی با صدای بلند در محل کار، قطار یا تاکسی با موبایل خود صحبت می کند ما این مکالمه را آزاردهنده می بینیم.
" لارن امبرسون " که در این تحقیقات شرکت داشته است در این باره گفت:
گوش دادن به مکالمات تلفن همراه یک شخص بسیار برای ما ناراحت کننده است؛ جالب اینجاست که شما معمولا نمی توانید توجه خود را از این مکالمات بردارید!
تحقیقات ما نشان می دهد زمانی که ما به مکالمه یک نفر با موبایل گوش می دهیم نسبت به زمانی که دو نفر با یکدیگر در برابرمان صحبت می کنند کنترل کمتری برای توجه نکردن به این صحبتها داریم؛ از آنجایی که این مکالمات بیشتر حواس ما را پرت می کند و ما نمی توانیم توجه خود را از آن ها دور کنیم به شدت دچار عصبانیت می شویم!
زمانی که ما به نیمی از مکالمه دو نفره گوش می دهیم، اطلاعات کمتری دریافت می کنیم و نمی توانیم صحبتهای آینده را پیش بینی کنیم و به همین دلیل باید توجه بیشتری به مکالمه یک شخص داشته باشیم.
معمولا زمانی که ما سعی می کنیم به طور مخفیانه به صحبتهای شخصی گوش دهیم سعی می کنیم صحبتهای آینده آنها را نیز پیش بینی کنیم، اما انجام این کار در مکالمات موبایل ها بسیار سخت تر است.
این مطالعات نشان می دهد شنیدن مکالمات یک نفر با تلفن همراه می تواند تاثیر بدی روی فعالیتهای روزانه ما داشته باشد و در فعالیتهایی مانند رانندگی اخلال ایجاد کند.
بر اساس گزارش آژانس ارتباطات بین‌المللی، در حال حاضر نزدیک به 4.6 میلیارد نفر در جهان از تلفن همراه استفاده می کنند که تقریبا دو سوم جمعیت جهان را شامل می شود!

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

جاوا اسكریپت

كد موزیك بی کلام

كد موزیك بی کلام