۱۳۸۹ بهمن ۱۴, پنجشنبه

حسرت ایرانی بودن...!

من ایرانی نیستم، چون نامم عربی است!
من ایرانی نیستم، چون وقتی به دنیا آمدم در گوشم اذان عربی خواندند!
من ایرانی نیستم، چون روزی که به مدرسه رفتم پدر و مادرم قرآن بالای سرم گرفتند و در مدرسه، آیین محمد را به من آموختند؛ نه پندار نیک و کردار نیک و گفتار نیک!
من ایرانی نیستم، چون وقتی ازدواج کردم به آیین عربها و با زبان عربی ازدواج کردم!
من ایرانی نیستم، چون هزار کیلومتر راه را طی می کنم تا به پابوس امام هشتم شیعیان و نواده پیامبر اعراب بروم! اما کمی آن سو تر به آرامگاه فردوسی نمی روم!!
من ایرانی نیستم، چون اعیاد فطر و قربان و غدیر و مبعث را تبریک می گویم و شادباش می شنوم، اما نمی دانم جشن سده و سپندارمذگان و مهرگان و... چه روزی است!
من ایرانی نیستم، چون دهه محرم سیاه می پوشم و با سر و روی گل آلوده عزادار خاندانی می شوم که سرزمینم را گرفتند، مردانش را کشتند و زنانش را به غنیمت بردند! اما روز مرگ بابک خرمدین و اردشیر و کوروش کبیر و... را نمی دانم!!
من ایرانی نیستم، چون حرف که می زنم بیشتر به عربی شبیه است تا پارسی!
من ایرانی نیستم، چون عربها " پ " ندارند و من می گویم فارسی، نه پارسی!
من ایرانی نیستم، چون در کشوری به دنیا آمدم که روی پرچمش عربی نوشته اند!
من آرزوی ایرانی بودن هم ندارم، چون آنقدر دست نیافتنی است که آرزویش هم نمی توان کرد!
من حسرت ایرانی بودن دارم...!

۲ نظر:

  1. درود بر شروین گرامی!
    مثل این که با فیلتر کردن وبلاگ قبلی ناجور تو ذوق شما زدند. فعالیتتون خیلی کم شده.
    حیفه به همون شدت ادامه بدین.

    پاسخحذف
  2. salam khoshhalam az inke mibinam dobare weblog rahandakhti omidvaram movafagh bashi

    پاسخحذف

جاوا اسكریپت

كد موزیك بی کلام

كد موزیك بی کلام